La tecnologia s'introdueix en la nostra vida per tot arreu; és una qüestió de "progrés" sembla que inevitable. Sobretot per a les entitats (també, però, per a les persones físiques) i més si aquestes han de mantenir relacions amb l'Administració Pública, que són la majoria.
Ara resulta que "el diàleg" entre administradors i administrats s'ha de fer "digitalment"; ja no serveixen els diàlegs o els escrits habituals, tant un correu o un comunicat com una tradicional instància. Al menys pel que fa a qüestions formals i, sobretot, econòmiques, s'ha d'optar per la tecnologia del segle XXI.
Això és perquè, a partir del nou any, es posarà en pràctica una llei, de ja fa dies, que obliga a tenir una signatura electrònica registrada i garantida tant per dirigir-se des de qualsevol entitat a qualsevol administració com per rebre respostes o documentació de les unes a les altres. O sigui, ja no cal anar a fer cua per entrar uns papers al Registre; ara s'ha de passar tot un tràngol per a què, a cada entitat, algú (li sòl tocar a qui ostenta la Presidència) obtingui aquest certificat digital per poder continuar amb les inevitables relacions amb l'Ajuntament, la Generalitat, la Seguretat Social, l'Agència Tributària, etc.
Anem "progressant"...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada